Färgade håret

Färgen jag köpte var hårfärg. Egentligen är det en toning som håller i 6-8 veckor. Då kan man ju undra vad det är som gör att färgen försvinner. Antagligen tvättning. Eftersom jag tvättar håret lite mer sällan än de flesta andra (2-3 gånger i veckan) så kommer det nog hålla lite längre.
 
Tog före- och efterbilder nu. Skillnaden är ganska liten, på efterbilden har jag fortfarande lite fuktigt hår. Lite störigt är att min blonda miffoslinga i luggen är röd. Sexigare med blond miffoslinga än röd. Men så får det vara!
 
 
Det bästa med att färgen är att det luktar sjukt gott och att håret känns extremt rent!
 
Kommer ihåg första gången jag skulle färga (tona) håret själv. Ville ha det sådär snyggt mörkrött, nästan lila. Det blev orange. Sketafult.
Sen har jag färgat håret superblont en gång i tiden. Länge var det orange det med. När jag skulle färga tillbaka till brunt fick jag (mamma, hehe) pröja över 1000 spänn hos frisören som ja i en intensivtoning "för att det är skonsammare mot ditt slitna hår". Några veckor senare var det orange (igen). Gick med det ett tag och färgade sen hemma. Det höll rätt länge och till slut var det bara organge/blonda toppar som var kvar. De klipptes av.
 
I fyra år ungefär har jag haft min naturliga hårfärg som jag egentligen gillar, men jag tyckte att det kunde vara kul med lite förändring! Den vanliga färgen kommer ju tillbaka sen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback