Mitt nya liv

I bilen på väg hem från Ullared skakade jag och Danni hand på att vi skulle börja vårt nya liv förra måndagen. Eftersom jag varit förkyld var det jävligt onajs att ta sig ut och springa så jag började med att sluta småäta! Det är min grej - jag småäter. Ungefär hela tiden när jag är hemma. Kakor, en macka, lite frukt, godis - ja allt som man kan ha hemma som inte klassas som måltid. Det har jag alltså gett upp.
 
Nu har jag börjat äta ordentliga måltider, vilket jag också varit jävligt dålig på i perioder. En rejäl frukost, en lunch och middag jag blir precis mätt på, inte proppmätt. Jag har dessutom laddat ner appen Shape up så att jag kan hålla koll på hur många kalorier jag stoppar i mig. Den har dessutom räknat ut hur många kalorier jag behöver äta för att gå ner ett halvt kilo i veckan. Vet inte hur vetenskapligt det är men det känns mycket bättre att jag håller koll i alla fall!
 
 
Igår och idag har jag fuskat lite, jag bakade en chokladkaka som jag har ätit på när jag pluggat. Inget litet fusk men jag får väl skylla mig själv om jag gått upp det jag eventuellt gått ner hittils.
 
Sedan jag flyttade hemifrån för två år sedan har jag gått upp fem kilo. Två av de här kilona har jag lagt på mig under sommaren, kan kanske trösta mig med att jag fortfarande har kvar musklerna efter brevbärandet så det är nog inte bara dåliga kilon! Jag tycker att jag inte är lika smal i ansiktet som jag tidigare varit och jag vill ha en fit kropp nu så det känns bra att jag kommit igång! Nu ska vi kämpa Danni!
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback