29 september 2012

 
Idag står det här på schemat:
♣ Ut å springa - Check!
♣ Kyckling med rotfrukter i ugn - Check! 
♣ IKEA
♣ Utgång?! 
 
Idag sprang jag 4,4 km. Det var tänkt att jag skulle springa 3,3 men jag tog en annan väg än sist så det blev lite längre. Nu ska jag hålla mig till den här och förbättra tiden! Så himla kul är det ju inte att springa så det känns bra att ha en ganska kort sträcka som man kan bli bättre på. 
 
Kycklingen och rotfrukterna är i ugnen och jag tänker tillbaka på hur det var med mina matlagningskonster precis när jag flyttat hemifrån. Den första "riktiga" måltid jag skulle laga var kyckling med currysås. Jag brände curryn och efter det tycker jag att det luktar lite mystiskt här i lägenheten. I alla fall ibland. Mina första köttfärssåser här var ju också lite katastrofala. Eller, de var ju inte äckliga men det blev huuuuur mycket som helst! Jag åt tills jag spydde på köttfärssås. Det är lite konstigt att de just blev så dåliga, jag har ju gjort det när jag bodde hemma också... Tankspridd... 
Nu har jag i alla fall märkt en klar förbättring på maten (mig) och jag äter faktiskt ordentligt nu! I början kunde det bli en påse micropopcorn för att jag inte orkade göra något annat... 
 
Jag måste till IKEA och köpa nya lampor till köket. En till smällde igår och elen gick i lägenheten = kolsvart = läskigt. Tur att det finns en lampa på telefonen hehe. 
Mitt badrumsskåp är kaos så ska hitta någonting att styra upp det med också! En sånhär kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback