Pengar

Som den fattiga student jag är så har jag börjat skriva upp allt jag köper. Jag borde egentligen ha börjat förra året men jag hade väl ingen lust att göra det men nu känns det nästan lite roligt! Lite smått deprimerande också men det känns rätt bra att se svart på vitt vad man faktiskt har lagt pengarna på.
 
Till exempel har jag köpt:
Mjölk för 96 kronor (dvs 13,5 liter!)
Kurslitteratur för 1260 kronor (fy fan)
Tågresor till Stockholm för 600 kronor
Godis för 20 kronor (woho!)
 
All mat har gått på 1000 kronor och då känns det lite sjukt att 100 av dessa små kronor är lagda på mjölk... Ska nog börja dricka mer vatten till maten så kan jag göra något roligare för mjölkpengarna.
 
Känner mig faktiskt väldigt duktig som gör det här! Jag tycker inte ens att jag lagt ut så mycket onödiga pengar heller, lite saker måste man ju få köpa till sig själv utan att må dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback