Det här med ögonlaser

Jag hatar att ha glasögon. De är i vägen, de blir smutsiga, jag känner mig inte speciellt snygg i dem heller. Jag känner mig helt enkelt inte bekväm i att ha glasögon.
Jag hade linser i ungefär två år tills ögonläkaren berättade att det inte passar mig. Nu får jag ha endagslinser någon gång ibland, när jag festar alltså.
 
Det skulle vara så fruktansvärt skönt att slippa de där extra ögonen jag har i ansiktet! Ögonoperation är enda lösningen. Det tråkiga är att jag tror att jag inte är en bra kandidat. Det visade sig nämligen att jag har en tunn "fukthinna", och därför återfuktar sig inte ögonen riktigt som de ska. Som grädde på moset har jag konstiga "knottror" på insidan av ögonlocken. Inte bra. Därför får jag inte ha linser, jag kan förstöra ögonen och det vill jag ju inte. Man har ju bara två...
Förhoppningsvis kommer de här problemen att försvinna om ett tag, när jag inte har linser under en längre tid.
 
Memira har gratis undersökning men jag tror att jag ska vänta med att gå dit tills mina ögon mår bra igen. Men hur lång tid ska det ta? Och om jag har torra ögon då också kommer jag nog inte få göra laser, alltså får jag ha glasögon hela livet. Mår dåligt bara jag tänker på det.

 
Googlade på "ögonlaser" för att hitta en kul bild. Jag kräks. Så äckligt. Den som vill se en bild kan få söka själv... Fy fan.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback