Att välja kurser

Ja det här med att välja kurser till våren visade sig var mer korkat än jag trodde. Det går 30 högskolepoäng på en termin. Jag vet att jag ska läsa nationalekonomi och VFU (praktik). Men sen är det 7,5 poäng kvar av terminen. Det går att välja mellan kulturgeografi och juridik. Jag har hört från en i klassen att eftersom vi är på VFU under juridikperioden kan vi inte läsa juridik. Allstå måste vi läsa kulturgeografi efter VFUn. Problemet här är att jag inte är säker på om det är såhär - eftersom det inte står någonstans att det är så. Jävligt oklart.
 
Oavsett så kommer ett framtida problem: När ska jag läsa juridik? Ja, det blir väl efter att jag tagit min examen! Eller så får jag läsa dubbelt, och vem vill det?
Ytterligare ett problem med det här är ju att samhällskunskapslärare inte hinner läsa juridik - men de ska undervisa ungdomar om det. Helt sjukt egentligen. Jag har ju (utan att skryta alltför mycket) lite koll på just det området eftersom jag faktiskt läste en jävla massa juridik på gymnasiet (juridikinriktning) men det har ju långt ifrån alla.
 
Så. Trött. På. Lärarprogrammet. Det suger.
 
Jaja, jag söker en massa kurser så blir det nog skitbra till slut. Tar med historia C också bara för att.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback