Nagelexperiment...

Jag hade tråkigt i söndags så jag tänkte att jag kan ju fixa naglarna! Kollade på lite Youtubevideos för inspiration och så slutade det med ganska "vintriga" naglar. Mörkblått nagellack från Essie och vitt glitterlack från Depend som jag haft sen Gustav Vasas storhetstid.
 
Man målar helt enkelt nageln med blått först och när det torkat "duttar" man på det glittriga på tipparna med en svamp. Inte Karl-Johan utan en make-upsvamp. Funkar säkert med Karl-Johan också men han blir nog inte så god att äta sen.
Blomman är ett klistermärke, så skillad är jag inte.
Avsluta med ett genomskinligt topplack i så många lager du vill. Jag tog två för det blir rätt skorvligt på ytan.
Blev ändå helt okej för att vara första gången!
 
Jag hade beställd guldigt glitter från Nelly. Idag fick jag paketet med ett läppstift men tydligen var glittrer slut! Faaan vad trött man kan bli! Ska tydligen få tillbaka 44 kronor till mitt konto men jag har en stark känsla av att det kommer ta låååång tid... Skit.
 
Förresten är det sjukt svårt att ta lite charmiga bilder på sina egna händer när man är likblek (genomskinlig) så ha överseende.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback