Mjölkavvänjning

Jag har tidigare skrivit om hur mycket mjölk jag dricker och hur mycket pengar jag lägger på det i månaden.
 
Ca 13 liter mjölk i månaden
Ca 100 kronor varje månad
 
Det blir 156 liter mjölk om året! Och ja, 1200 kronor per år... Helt sjukt.
 
Därför tänkte jag sluta dricka mjölk ett tag. Eller, inte sluta helt, jag vill ju kunna äta pannkakor ibland och så ;) Men försöka inte dricka två glas till varje måltid. Jag känner att det här kommer bli svårt, eftersom jag älskar mjölk! Men jag kan också tänka mig att det ligger en hel del kalorier och gömmer sig i de där 13 litrarna. Ett glas är ungefär 112 kcal, inte jättemycket men dricker jag vatten istället så är ju det bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback