8 november 2012

I mitt hus är de besatta av ventlilationen. Mest för att det tydligen har varit radon i huset så de måste se till att det vädras ut. Idag ska det komma en ventilationsnisse "med anledning av en trasig fläkt i din fastighet". Jag vet inte vad det är för fläkt men om det är ventilen som sitter i köket som inte fungerade när jag flyttade in för två år sedan så är de rätt sent ute. Den fungerar och har fungerat ända sen vi gjorde rent den, för två år sedan. De verkar alltså vara lite sega i vändningarna. Det kan ju också vara en annan fläkt som sitter någon annanstans i huset för jag skulle inte kalla en lägenhet för "fastighet". Någon gång mellan 8.00 och 15.30 ska de komma, i sann hantverkaranda.
 
Jag undrar hur man kom på att man ska börja jobba med ventilation? Rörmokare samma sak. Elektriker kan jag på ett sätt förstå, man kan ju få saker att fungera och sladdar kan ju vara kul... Det är väl egentligen det med rör också. Ser dock inte charmen med ventilation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback