Växter

Jag har snöat in lite på att odla. Jag har min (älskade) citronplanta, en konstig "palm" från frö som jag egentligen inte vet vad det är och ett johannesbrödträd (inte riktigt träd en kanske) som jag odlat från frö som jag tagit hem från Sicilien förra sommaren. Har dessutom en gullranka som jag fått från sticklingar av mamma.
Idag har jag lagt ut smörgåskrassefrön på hushållspapper och bara väntar på att de ska gro. Jävligt okomplicerad växt men ändå!

Jag önskar jag hade en balkong. Då skulle jag fylla den med växter och bara sitta där hela dagarna. Men nej, jag får nöja mig med det jag har än så länge. Mamma säger att jag kan odla saker i Älvsjö men det är inte lika kul. Så jag kör på krukor.

Det här är min andra citron. Den förra dog. Den här lever och växer snabbt som fan nu! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback