Påsklov!

Yesss nu är det påsklov i en vecka då!

Ska snart slänga ner kläder och smink i väskan och dra till Stockholm. Snart. Först slappa lite! Ikväll ska jag börja baka tårta till farmor som fyller hela 85 år imorgon! Tänk vad mycket hon sett och varit med om. Sett tekniken utvecklas men fattar inte ett skit haha! Kommer ihåg för några år sen när hon funderade på att ta en datorkurs för pensionärer. Hahaha. Nej. Sorry men hur mycket, noggrant och pedagogiskt man än förklarar och visar så hänger hon inte med så hon klarar sig finfint utan dator.

Vädret är lite obestämbart idag. Det har hittils snöat, regnat, varit molnigt och strålande sol. Regnet passade på att komma när jag cyklade från skolan. Väldigt trevligt.


Idag cyklade jag en annan väg till skolan än jag brukar. Träffade en kille från klassen på vägen så vi cyklade tillsammans, så frågade han om jag brukar cykla upp för grusbacken. Jaaaa det brukar jag, nästan hela vägen! Det tyckte han var starkt jobbat men så jobbigt är det ju inte. Tills vi svängde vänster istället för höger och jag fattade att han menade monsterbacken. Fan heller att jag cyklar upp för den! Jag klarade en bit sen var jag andfådd i typ en kvart. Vältränad tjej. Jag kör nog på vanliga vägen i framtiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback