26 januari 2012

Hejhejhallå!

Torsdag är en ledig dag den här veckan! Har mest sovit men nu måste jag sätta igång med plugg eftersom jag ska träffa gamla klassen från AUO 1 ikväll! Woop woop! Det ska bli skitkul, länge sen vi sågs allihopa.
Kursen jag läser nu är rätt intressant men intensiv. Första examinationen imorgon, andra på tisdag och sen är det två uppgifter till om två veckor. Yesssssss.

Nu har jag iaf fått mina älskade 90 hp betygsatta! Nu är det bara 210 kvar... Men det kommer att gå fort. 3,5 år. Har alltså bott i Uppsala i 1,5 år ungefär! Det känns som en evighet fast ändå kort... Hade aldrig varit i stan förrän för ungefär två år sen. Då kändes det som en liten småstad (känns fortfarande så) men nu har det faktiskt blivit en storstad med 200 000 invånare (woop woop...) varav ca 40 000 studenter. Uppsala är en väldigt mysig stad, med tanke på småstadskänslan, men jag kommer ändå flytta tillbaka till Stockholm när jag pluggat klart.



Imorgon ska jag åka hem till Älvsjö över helgen.

Det snöar. Hade gillat det mer om det kommit till jul. Nu är det jobbigt att cykla. Ont i nacken har jag också. (Man måste ju få klaga lite)

Kommentarer
Nathalie säger:

okej, petra. bara för att vi är MEGASÄMSTIGASTEIVÄRLDEN så bestämmer jag att vi ses nästa vecka. vad säger du om det? :)

2012-01-26 | 22:49:19
Petra säger:

Det låter skitbra!

2012-01-29 | 11:34:57
Bloggadress: http://petrusjka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback