Honung + kanel = babyrumpa!

Okej honung och kanel ger inte en massa babyrumpor från ingenstans men om man blandar ihop ingredienserna så kan dina (precis som mina) kinder bli lika lena som en babyrumpa!
 
Ingredienser:
3 msk honung
1 tsk kanel
 
1. Blanda.
2.Sätt in i mikron i 20 sekunder ungefär. Det blir ganska varmt så känn efter innan du smörjer in ansiktet.
3.Lägg på "masken", vänta i 10 minuter och tvätta sedan bort med ljummet vatten. Jag masserade huden samtidigt som jag sköljde och eftersom kanelen bildat små korn så blev det en skrubb också!
 
Masken ska tydligen hjälpa mot akne för att honung och kanel är tydligen bakteriedödande(?) på något sätt. Jag tyckte mest att det var ganska skönt att ha någonting varmt i ansiktet som luktar gott och som huden blir superlen av!
Jag är ju inte känd för att ha den där strålande hyn (som jag önskar att jag hade) så jag testar ibland såna här hemmakurer för att kanske göra hyn lite finare, utan att spendera en massa pengar! Det kan ju inte skada i alla fall.
 

Kommentarer
JP säger:

Produkter till ansiktet med bara naturliga prylar är ju det som funkar bäst, helt solklart!
Ska prova det här någon gång. :)

Svar: Ja, och det är billigt också! Tycker verkligen du ska testa :) Fett coolt hår du har, förresten ;)
Petra Eriksson

2012-12-14 | 09:23:21
Bloggadress: http://jpe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback