En trogen tjänare

Nu har min dator snart fyra år på nacken. Fick den i julklapp 2008 och jag har använt den flitigt sen dess. Den funkar fortfarande skitbra och är inte alls seg, vilket är sjukt imponerande med tanke på att jag har spel och har haft rätt mycket bilder och framför allt musik som fyllt hårddiskarna till max. Förra året fick jag en extern hårddisk så det har lättat lite på trycket för min kära gamla Acer.
Idag har jag hört ett nytt konstigt ljud ifrån den - som ett tåg på avstånd... Det ska nog inte vara så.
När jag orkar ta fram dammsugaren ska jag testa dammsuga vid fläkten på undersidan och se om det gör någon skillnad för det låter sjukt mycket om den...
 
Trots att datorn är gammal så funkar den faktiskt bra. Jag tänker inte köpa en ny förrän den dör, men det känns som att den kan hålla ett bra tag till.
Nästa dator kommer i alla fall bli en tunn jävel (den jag har väger typ 3,5 kg...). Vet inte riktigt om jag vill ha en Mac eller om jag fortsätter med Windows. Gillar inte riktigt det jag sett av Windows 8 och jag kan verkligen inte Mac (som jag uttryckt frustration över här tidigare) men det lär man sig väl. Alla vänner jag har som gått från Windows till Mac säger att de aldrig kommer gå tillbaka till Windows igen... Så det är väl bättre. Antar jag.
 
 

Acer Aspire s7? (Med pekskärm!)

MacBook Air?
Asus Zenbook?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback