Min lägenhet

Eftersom jag känner mig lite uttråkad tänkte jag att jag kan skriva ett inlägg om min grymma lägenhet i Uppsala! En etta på 27 kvm, perfekt storlek för mig! Jag blev lite kär i den första gången jag såg den, trots väggfärgen.


Här är bilderna från lägenhetsannonsen. Jag förstår fan inte hur snubben som bodde här innan mig stod ut med tapeterna... Fruktansvärda.

Här är rummet taget från andra hållet.

Hallen med de fula blåa tapeterna. Det kändes som att man gick in i en grotta när man gick in genom dörren. Juli 2010

Mamma! Innan målning och tapetsering måste man fixa. Så mamma fixade! Juli 2010

Pappa fixade också och jag och Emil skrubbade köket (kokvrån?) och diskade. Damm på linsen. Juli 2010

Såhär ser det ut idag! Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska ha mina växter och lampan men jag jobbar på det. September 2011

Och här är rummet från andra hållet!

Julpynt! :D Observera granen. Jul 2010

Badrummet! en fantastiskt charmig tjej i spegeln!

Här är hallen med gamla skohyllan och krokar. Jag har köpt ny sko- och hatthylla men jag får inte riktigt upp hatthyllan på väggen utan papis hjälp så han får hjälpa mig med det någon gång i framtiden. Jag har dessutom tänkt att jag ska pimpa hallen lite så att den blir lite mysigare. Jag vet inte riktigt hur ännu men det löser sig! :) Augusti 2011

 

Som ni ser så har jag möblerat på i princip samma sätt som han som bodde här innan. Det beror på att matbordet är väggfast, sängen sitter i taket och skrivbordet under sängen. Det finns inte så många valmöjligheter och det här är nog det optimala sättet att ha det möblerat på. Jag måste lösa växtproblemet! Just nu står de på en pall och trängs. Måste skaffa ett lite större bord eller liknande!


Kommentarer
Teija säger:

Jävlar va snyggt! Jag blir avis - på riktigt! :P måste komma dit och hälsa på!

2011-09-17 | 19:01:51
Petra säger:

Jaaa men komsi komsi då! :D

2011-09-18 | 11:07:00
Bloggadress: http://petrusjka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback