Min hemresa från skolan

(Andra inlägget idag!!!)
Nu ska jag berätta om varför man inte ska cykla i Uppsala. Men även varför det är bra att cykla i Uppsala.
Dåligt:
1. Bilar. Bilar överallt (inne i stan, lite utanför är det inte så många).
2. Andra cyklister som skiter FULLSTÄNDIGT i allt som heter trafikregler. Visst, jag kanske inte är världens ängel men jag håller till höger och cyklar inte på trottoarer i alla fall.
3. Gatuarbeten. Överallt. Hål i marken. Dåligt
4. Carolinabacken. En feeeet, lång och brant backe som man MÅSTE cykla upp för om man ska till skolan (alla skolor från mitt håll) och till Emil. Den här backen resulterar i att jag kommer genomsvettig till alla lektioner. Toppen!
5. Gångtrafikanter. Jag fattar fan inte hur folk överlever när de går över en gata utan att se sig för. Dö.
6. Bussar. Bussarna skiter i att det finns andra på gatan. De kör ut när de vill. Dö.
7. Hjalmar Brantingsgatan. Lång gata med motvind åt båda hållen.

BRA!
1. Det går snabbare att cykla än att åka buss för att man kan ta sig över övergångsställen lite fult sådär (gående)
2. Billigt
3. Träning (men svettigt)

Det var nog allt jag har att säga hittils om cykling i Uppis.
Måste bara tillägga att gamlingar har en tendens att ha svårt att hålla till höger när de går/cyklar/springer/kryper och allt vad de nu gör för att ta sig fram. Kan ha med övergången från vänstertrafik till högertrafik fortfarande kan vara svår att fatta. 50 år senare (44 om man ska vara petig).


Kommentarer
Teija säger:

sätt en liten motor på cykeln så blir ju backarna lättare i alla fall :)

2011-09-01 | 21:47:00
Petra säger:

Haha ja ska fan göra det!

2011-09-02 | 08:02:26
Bloggadress: http://petrusjka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback