Dan före doppardan

Heej!

Idag är det den 23 december och jag är i mitt första hem i Älvsjö. Jag har turen att ha två hem. Ja, det är lyxigt. Lyxigt är också att pappa åkte och hämtade mig i Uppsala igår eftersom jag hade mycket saker, varav en väska med bara böcker. Jag har inget jullov. Jag ska skriva på uppsatsen idag och antagligen varje dag efter julfirandet tills den blir klar men det borde inte ta en evighet.

Idag ska det lagas en massa mat här hemma! Sill ska läggas in, skinka ska griljeras och potatissallad ska geggas ihop. Potatissallad är bästa på julbordet. Tillsammans med skinkan och senapssill.

Eftersom min boyfriend är i USA pratar vi inte så mycket men vi uppdaterar varandra via Facebook. De är i Colorado nu och det är 30 cm snö! Sp jävla orättvist! Familjen de bor hos har ett asstort hus och de har hyrt en asstor bil och igår åt de (antagligen) en asstor middag med jul- och thanksgivingmat! Jag har alltid undrat hur maten de har på thanksgiving smakar, inget av det är nåt vi äter i Sverige direkt... Eller nåt annat land i Europa förutom Storbritannien heller för den delen...

Funderar på om man ska åka till Grekland i sommar och hjälpa dem lite på traven med ekonomin genom att turista lite. Fast Emil verkar vilja åka till Ukraina och gå på fotboll och tanken växer lite i mig så det blir kanske så... Så länge man kan bli brun och dricka öl är det lugnt för mig :)

Nu ska jag snart ta mig i kragen och gå upp. Snart... Jag hör att mami och papi håller på och ta in granen. Så jag väntar nog lite hehehe...

Bilden är från när jag & Emil var i Kroatien


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback