Dagmar

Det är gött när det blåser storm halv fyra på morgonen. Ett trevligt inslag i julefriden. Eller inte. Det är sällan det blåser såhär jävligt i Stockholm och det är jag glad för. Trött jag skulle bli om jag bodde på västkusten och det blåste såhär relativt ofta ändå. Kollade dessutom på Svts väderprognos igår där de visade att det skulle komma upp i orkanstyrka över Ålands hav. Jag undrar hur det kommer se ut på stugan när vi kommer dit i vår. Kaoz. Egentligen så ska jag nog inte klaga på vinden. Den stör min nattsömn men det går ju att ta igen. Det är nog värre för de som bor på landet och inte har någon ström just nu. Det är nog ännu värre för de som inte har någonting alls och blåser bort. Värre för alla som har det värre än jag. Men det är inte synd om pappa för jag hörde för en stund sedan att han snarkar (som vanligt) och sover alltså. Jag är vaken. Sådärja nu har presseningen som brutit sig loss från cyklarna blåst upp mot mitt fönster. Överväger att gå ut och fixa men vet inte om jag vågar... Det vore i och för sig en upplevelse. "Hon trotsade Dagmar!" skulle Aftonbladets löpsedel se ut. Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback