Helgen!

Jag åkte till Uppsala (och Emil) i fredags. När jag kom fram gick vi och drack öl. Vi dränkte våra sorger. Hoffmaestro & Chraa-spelningen var det 20-årsgräns på. Men, vad som vad grymt, var att jag fick komma in på en nation! Woaa! Utan kårleg! Woaa! Det var billig och naaajs!

I lördags knallade vi in till stan, kollade domkyrkan (turist, javisst!) och degade på stan. Den bästa affären i hela Uppsala är New Yorker! En timmes tidsfördriv och jävligt mycket skratta. När man går upp på övervåningen blir man snabbt förflyttad till typ... Ukraina eller Rumänien. Eller Ukraina!
Till middag gjorde vi tacos och sen en jävla massa fruktsallad och mangosorbet till efterrätt (som Emil numera älskar?).
Efter att ha tryck i oss kopiösa mängder av mat glodde vi på "Fantastiska fyran och silversurfaren" som förresten har den mest mobbade svenska titelöversättningen någonsin. Någonstans i mitten av filmen kläcker Emil ur sig:

"Hon är jävligt lik Jessica Alba..."
"Det kan bero på att det är Jessica Alba..."

Idag degade vi bara och tittade i fotoalbum från Emils yngre år :) Sen åkte jag hem. Det sög.
Efter maten gick jag ner till Bygget trots att det inte var något möte. Jag gick efter 10 minuter. Hela jävla huset var fullt av Pisket. Tog en promenad hem, det var jävligt skönt faktiskt :)

Skola i morgon... Måste vara utsövd för att klara av skiten. Är jag utsövd? Knappast. Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback