Arméns musikkår?

Jag har aldrig velat göra lumpen. Jag är inte speciellt fysiskt aktiv när det gäller sånt. Men det jag ett tag varit intresserad av är att vara med i Arméns musikkår, eftersom det enda jag är bra på och skulle kunna bidra med är att spela tvärflöjt. Japp, jag har spelat flöjt i 10 år men gick ur Kulturskolan den här terminen för jag tröttnade (på läraren).
Nu kom jag just hem från min lilla promenad och vad hittar jag i brevlådan? Jo, en inbjudan att ansöka till just försvarsmusiken!
En utbilning i allt som har med musik att göra, orkester och enseblespel och en massa annat och ... "Till detta kommer militär grunutbildning med vapentjänst och dagar i fält". Japp, det låter flashigt, men som sagt, den delen är ingenting för mig... Så därför funderar jag på att strunta i det. Utbildningen börjar 1 november 2010. Sista ansökningsdag är 30 november i år... Åååh jag vet inte! Jag vill ju plugga också! Men det vore ju så jävla ballt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback