Samare - hej...

Japp. Jag går samhällsprogrammet. Inriktningn juridik men det är inte viktigt nu. Det som det här inlägget kommer handla om är en Facebookgrupp. "Naturskämt". Inte om gran, tall och mossa utan om Naturvetenskapsprogrammet och deras skämt. Jag är nu helt ärlig när jag säger att skämten som ligger på deras Wall är jävligt bra. De flesta. En del fattar jag inte ett skit av men det kan bero på att jag faktiskt inte läser Natur ;)

"Vad är det för skillnad mellan samhällare och HIV?
- HIV utvecklas!"


"- Hejsan Samhäll är ni klara?
- Tekniskt basår fattas bara!"

Dessa två fattade jag och var ganska fyndiga. Sen finns det ju en klassiker om nåt om att sammare inte har någon funktion men kommer inte ihåg den ;)


"Vad gör Fysikprofessorn när han är ensam?

- Han utnyttjar sin egensvängning för att framkalla en stående våg, och
med hjälp av handregeln uppstår en induktans som han kan använda för
att härleda pytagoras sats."


Jag fattar inte orden. Inte det minsta. Men jag förstår innebörden (tror jag) och det känns ju bra...

Kommentarer
Danni säger:

Varför kan man inte derivera en sammare?



- Dom har ingen funktion! :)

2009-11-26 | 16:53:09
Bloggadress: http://sockerburk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback